Óceán társasjáték
Cikkszám: RS-FOOCRSHU
Kategória: Stratégiai társasjáték
Szállítás: 1-14 munkanap
Játékosszám: 2~4 fő
Ideális játékosszám: 3 fő
Nyelv: Magyar
Játékidő: 60~90 perc
Életkor: 12
Javasolt életkor: 10
Összetettség: Haladó
Nyelvfüggőség: Függő
Mechanika: Lapkontroll, Nyílt draft, Nesze!
- Jelenleg nem elérhető
Termékismertető
Képes vagy kitenyészteni a vizek leghatalmasabb uralkodó faját?
A játék koncepciója, hogy a játékosok igyekeznek minél hatékonyabb tengeri teremtményeket létrehozni, azokat a tengeri élőlények legelőnyösebb képességeivel felruházni, és mindezt azért teszik, hogy a játék végére ezzel tudják a legtöbb pontot kihalászni.
Noha a játék főbb lépései egyszerűek, körökre osztott fordulók követik egymást, minden játékos köre 3 fázisból áll (lapkijátszás, etetés, öregedés), nagyon hamar akár gémerek kedvencévé is válhat. A játékban ugyanis erősen jelen van a mechanika-építés (engine-building), amivel változatos képességekkel mindenki a saját, diverz játékstílusát építgeti.
A győzelemhez számtalan út és stratégia vezethet, mondhatni tengernyi mélysége van az Óceánnak. Lapkijátszás fázis: a játékos a köre elején 1 kártyát játszhat ki a kezéből. A kártyáknak 3 felhasználása lehet. Az első, hogy a kijátszott kártyájából egy új élőlény fajtát teremt, ekkor lerakja maga elé az "állatot", ami áll a kártyából és a megevett halakat jelző populáció sávból. A másik lehetőség, hogy már meglévő fajt ruház fel új képességgel, ekkor csak az új kártyát az állat mellé helyezi (alapvetően minden fajnak csak 3 képessége lehet, de bizonyos kártyák ezt módosíthatják). A harmadik lehetőség a megevésre váró halak vándoroltatása egyik élőhelyről a másikra (ezek bizonyos bónuszokat jelentenek a játék során, ha valamelyik élőhely üres lenne). Etetés fázis: ekkor a játékos az állatfajait próbálja meg ellátni. Két fajta táplálkozás található a játékban, az egyik a ragadozó, a másik az egyszerű táplálékszerző.
A ragadozó halak más állatfajok (lehet saját vagy más játékosé is) populációs jelölőit rabolják el, míg a táplálékszerző fajok csupán a korallzátony élőhelyről csemegéznek. Öregedés fázis: a kört záró fázis során a játékos a saját fajairól gyűjt be populáció jelölőket, amik a játék végén győzelmi pontokat érnek. Ebben a fázisban, ha valamelyik fajon nincs annyi jelölő, amennyi az öregedéssel lekerülne róla, akkor az állat kipusztul, kikerül a játékból, a játékos kénytelen eldobni azt a kártyacsoportot.
Az elöregedés során levett populáció jelölők lesznek a játék végén a győzelmi pontok, ezért ezeket mindenki külön gyűjti maga előtt. Ez így elsőre talán nem tűnik bonyolultnak, és valóban, a főbb lépések megértése nem is összetett. Viszont a rengeteg kártyaképesség, a saját alakítás lehetősége, hogy olyan állatokat "építünk", amilyeneket csak szeretnénk, teszik az Óceánt egy komplexebb stratégiai játékká, amit gémerek is előszeretettel le fognak venni a polcról újra és újra. Bizonyíts az Óceánban!