Egy repülőgép fülkéjében nem lehet hibázni - A légi társaság társasjáték
Olvasási idő: csak ~4 perc

Egy repülőgép fülkéjében nem lehet hibázni - A légi társaság társasjáték

Beszélnünk kell! Megint, fontos. Egy repülőgép fülkéjében nem lehet hibázni. Nincs olyan, hogy újrapróbálom. Cserében minden ellened van. Főleg a gravitáció. Gondolom már sejted miért és miről kell beszélni.

Igen, ez a Légi Társaság. Persze el lehet gondolkodni azon, hogy egy társasjáték miként hozhatja a repülés flow élményt. Nos, ez tudja, többször is, de erről később.

Minden attól függ mennyire tudod beleélni magad egy játékba.

Mennyire ideális a tematika, és nem utolsó sorban a feladatok, ami nagyban meghatározza, hogy milyen akciókat kell végre hajtanod. Ez mutatja meg a csapásirányt.

Egy repülős játékban furcsa lenne a munkás lehelyezés, vagy alapanyag gyűjtés, nemde? Ilyen itt nincs, van viszont kormány, hajtómű, futómű stb...na ezek megfelelő használata kell ahhoz, hogy ne dárdaként fúródj bele a földbe. És működik, de még hogy! Mondjuk nem egyszerű, de megoldható. Gondolkodni kell és kifilózni, hogy a párod miként tervez.

Mindezt két fővel, pilótaként és másodpilótaként. Ebbe csak ne szóljanak bele az utasok, nemdebár!?

Na de hogy is érkezik hozzád a játék? 

A doboza viszonylag kompakt méret,akkora, mint például a Vörös katedrális-é. Vastag, bírja, ha rá pakolnak pár dobozt. A komponensek szerintem jók, bár némelyik elég apró. Arra mindenképp készüljetek fel, hogy az első játék előtt egy pár dolgot nektek kell összerakni, ragasztani! De nem kell megijedni! Mindent adnak hozzá, és részletes magyarázat visz végig a folyamaton, nekem kifejezetten tetszik ez a megoldás. A paravánok elég nagyok, és belül van segédlet. Tetszik még a színek szerinti szétválasztás. A pilóta: kék paraván, kék dobókockával, kék színekkel jelölve a táblán. A másodpilóta ugyanez, csak narancsszínnel. Ezeken kívül is rengeteg jó pofa dolog van még, majd meg látjátok!

A feladat: 11 reptéren 21 küldetésben, sikeresen leszállni. Bár ilyen egyszerű lenne.

A sikerhez kell, hogy egyenesben legyen a gép, a magasság addigra csökkenjen le mikor alattad a kifutópálya, a futómű kint legyen, a fékszárnyak kinyitva, és egy gép se legyen előtted. Ja, egy kicsit durva mindent össze hozni, és ez még a nehezítő modulok nélküli rész.

Négy kockával operálsz, csak oda tehetsz, ahol a te színed szerepel. A kör elején kidobjátok az értékeket amin, nem lehet változtatni, csak egy kávéval. A tábla ketté van osztva, színekkel jelölve is van, pluszvan pár hely, ahova mindketten pakolhattok. Mindenki két helyre köteles rakni, ez a kormány és a hajtómű. Csak a forduló előtt beszélhetitek meg a stratégiát, közben nem lehet, és a kocka értékek is titkosak. A kormányhoz -ha jól megy- lehetőleg két egyforma értékű kocka kell, más különben a gép elfordul, ha három vagy annál több a kockaértékek közötti különbség, lezuhantok. A másik a hajtómű, ha túl kevés a kockák összértéke nem haladtok, ha ideális akkor egyet, ha túl sok akkor kettőt megy előre a gép. Ezt azért kell figyelni, mert a magasság mindig megy egyet, és akkor kell a reptér felett lenni mikor elfogy. Plusz vannak gépek előtted, és nem lesz idő elzavarni őket.

Maradt még két kockád. A pilóta felel még a futóműért is, amit adott értékkel lehet aktiválni három kockával. Muszáj mindent átkapcsolni, de nem fontos a sorrend, ellenben befolyásolja a sebességet. És hát ott vannak még a fékek, adott érték, sorba kell menni, de nem kötelező mindent behúzni, viszont sokat segít az utolsó fordulóban.

Még van lehetősége egy helyen rádiózni, így tudja elküldeni az útból a többi gépet, vagy akár tehet a kávéhoz egyet, mert azzal lehet a kocka értékét változtatni.

A másodpilóta kötelezője ugyanaz, neki pluszban a fékszárnyakat kell kiengedni. Szintén csak adott értékkel, de sorrendben kell haladni. Ez megint befolyásolja a sebességet. Nála eggyel több rádiós lehetőség van, és akár kávézhat is.

Mindemellett lehet még plusz modulokat hozzá csatolni, mint szél, forgalomkocka, kerozin, gyakornok, valós idő, kerozin szivárgás, jeges fékek.

Mindegyikre kocka kell, különféle szabályok szerint.

A kockák száma marad négy. Ugye hogy ugye? Elkezd szépen mászni felfelé a pulzus, izzad a homlok, és szidsz mindenkit, miért nem nyolc kockád van. Ha még ez sem elég van négy szín, négy nehézségben, amiből, ha a fekete sikerülne minden modullal, bekerülsz a történelemkönyvekbe, de tőlem biztos kapsz kitüntetést.

Nekem nagyon tetszik, de én szeretem a kétfős játékokat. A Légi Társasaság feladja a leckét rendesen. Mert ugyan koop, de korlátozott a kommunikáció, és ez okoz egy kis feszültséget, ami kell is, hogy le tudjak tenni egy gépet.

Észrevettem, hogy mások találtak rá lehetőséget, egyszemélyes módra, vagy kétszer két fővel csapatként összedolgozva játszanak.

Sokszor az asztalra kerülhet

Vannak bene lehetőségek, az újrajátszhatósága a sok variálásnak köszönhetően nagyon jó, és akár plusz pályák is letölthetők. 

A setup nem vészes, bár az apró komponensekkel lehet kínlódni, de a mennyiség miatt hamar meg van. A játék időre 20 percet ír, szerintem lehet tartani, de nem első játéknál. A 12 + korbesorolás reálisnak tűnik, a kommunikáció részleges hiánya tényleg lehet stresszelő.

Nekünk hatalmas élmény mindig mikor előkerül, akkor is ha nem sikerül, mert tényleg zubog az adrenalin a véredben. Oké a kockák miatt van benne szerencsefaktor, de a kávéval lehet kicsit variálni. És, hát lássuk be, ha én vezetek egy gépet oda rohadt sok szerencse fog kelleni! :D

Akkor ezt a részt is megbeszéltük. Már csak az hiányzik, hogy kinek ajánlom. Annak igen, aki szereti az izgalmakat, a kihívást, a gyors meneteket és a két fős játékokat. Azoknak viszont nem, akik az unalmas, szundikálós játék meneteket kultiválják.

Amondó vagyok, ki kell próbálni! Igen "kell", mert más mint a többi, és kell ez a fajta élmény is! Ne hagyd ki!

Domonkos Zsolt, a „Beszélnünk kell” csatornától


Címkék

Egy repülőgép fülkéjében nem lehet hibázni - A légi társaság társasjáték