Részletek
A Twilight Imperium (negyedik kiadás) egy galaktikus hódító játék, amelyben három-hat játékos a tizenhét frakció egyikének szerepét veszi át, amelyek katonai erővel, politikai manőverezéssel és gazdasági alkudozással küzdenek a galaktikus uralomért. Minden frakció teljesen más játékélményt kínál, a féreglyukak között ugráló Creuss szellemeitől a kereskedelem és a gazdaság mesterei, a Hacan Emírségekig. Ez a tizenhét faj számos utat kínál a győzelemhez, de csak egy ülhet a Mecatol Rex trónjára a galaxis új uraként.
Nincs két egyforma Twilight Imperium játék. Minden galaktikus korszak kezdetén a játéktáblát egyedileg és stratégiailag építik fel 51 galaxislapkából, amelyeken a buja új bolygóktól és szupernóváktól kezdve az aszteroidamezőkön át a gravitációs hasadékokig minden megtalálható. A játékosok egy lapot kapnak ezekből a lapkákból, és felváltva alakítják ki a galaxist a Mecatol Rex, a fővárosi bolygó körül, amely a játéktábla közepén helyezkedik el. Egy ionvihar megakadályozhatja, hogy fajotok előrehaladjon a galaxisban, míg egy szerencsésen elhelyezett gravitációs hasadék megvédhet titeket a legközelebbi ellenségeitektől. A galaxis a tiétek, hogy megalkossátok és uraljátok.
A Twilight Imperium egy fordulója azzal kezdődik, hogy a játékosok kiválasztják a nyolc stratégiai kártya egyikét, amelyek egyrészt meghatározzák a játékosok sorrendjét, másrészt tulajdonosuknak egyedi stratégiai akciót biztosítanak az adott fordulóra. Ezekkel bármit megtehetnek a további parancsjelzőktől kezdve a galaxisban zajló kereskedelem irányításának lehetővé tételéig. Miután ezeket a szerepeket kiválasztották, a játékosok felváltva mozgatják flottáikat rendszerről rendszerre, új bolygókat foglalnak el birodalmuk számára, és háborúznak vagy akár kereskednek más frakciókkal. A forduló végén a játékosok összegyűlnek egy nagy tanácsban, hogy új törvényeket és napirendeket fogadjanak el, kiszámíthatatlan módon felrázva a játékot.
Miután minden játékos túljutott a saját körén, a játékosok a győzelmi sávban haladnak előre azáltal, hogy ellenőrzik, teljesítettek-e célokat a kör során, és ezeket pontozzák. A célok meghatározása úgy történik, hogy minden játék elején tíz nyilvános célkártyát raknak ki, majd minden fordulóban fokozatosan felfedik azokat. A játék elején minden játékos két véletlenszerű titkos cél közül is választ, amelyek csak az adott cél birtokosa által elérhető győzelmi pontokat biztosítanak. Ezek a célok az új technológiák kutatásától kezdve a szomszédotok házirendszerének elfoglalásáig bármi lehet. Minden forduló végén egy játékos egy nyilvános és egy titkos célt követelhet magának. A játék előrehaladtával egyre több ilyen célt fednek fel, és egyre több titkos célt osztanak ki, így a játékosok a játék során dinamikusan változó célokat kapnak. A játék addig folytatódik, amíg egy játékos el nem éri a tíz győzelmi pontot.
-leírás a kiadótól